03.11.2016 Auteur: Zehnder Clean Air Solutions

Bescherm uw bedrijfsimago met een industrieel luchtzuiveringssysteem

Hoe iemand zich kleedt of eruit ziet, kan  invloed hebben op onze reactie – zelfs als dat eerste oordeel helemaal fout blijkt te zijn. Reeds in de oudheid waren eerste indrukken belangrijke overlevingstactieken om snel te bepalen of we al dan niet gevaar liepen.

Zolang we niet over meer informatie beschikken, vormen we ons een oordeel op basis van externe factoren – en dit doen we ook over merken. Klanten kiezen voor goederen en diensten van bedrijven met een positief imago, dus hoe positiever het bedrijfsimago, hoe hoger de algemene marktwaarde.
 

De eerste indruk telt

De groei op lange termijn van uw bedrijf is afhankelijk van zijn reputatie. Het duurt enige tijd om een gezond bedrijfsimago op  te bouwen en dit imago is cruciaal om klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken. Constante waakzaamheid is geboden, zodat vele jaren hard werk niet in één seconde teniet worden gedaan. Eén levering van vuile goederen kan al een impact hebben op uw reputatie. Als het probleem niet onmiddellijk wordt aangepakt, kan de schade tot gevolg hebben dat het bedrijf een gezondheidsinspectie niet overleeft en, nog erger, dat de klanten ontevreden zijn.

Het is niet goed voor uw business als u slecht overkomt bij uw klanten, werknemers of aandeelhouders. In deze competitieve wereld is het belangrijker dan ooit om uw reputatie in stand te houden en ervoor te zorgen dat uw klanten trouw blijven. 
 

Zorg voor een schoon imago

Om een stevige reputatie op te bouwen, heeft u een kwaliteitsproduct nodig met een degelijke, snel reagerende klantenservice, en moeten uw goederen in een nette bedrijfstoestand worden geleverd. Alle inefficiënte processen die de kwaliteit van uw eindproduct beïnvloeden, bedreigen uw reputatie.

Bovendien beoordelen bezoekers van uw vestiging uw bedrijf op basis van wat ze zien. U heeft slechts één kans om een goede indruk achter  te laten. Het is dus belangrijk dat het imago van uw werkomgeving schoon en professioneel is. Misschien denkt u  dit alles onder controle te hebben  met strenge hygiënecontroles en werkmethodes voor de medewerkers en routinematig onderhoud van de machines, maar heeft u ook al eens gedacht aan de kwaliteit van de lucht die tijdens de productie circuleert? Misschien niet, maar Tuko Logistics in Finland had die optie niet.

"Hoewel er regelmatig werd schoongemaakt, kon je het stof nog steeds voelen," vertelt Pasi Joronen, Production Manager bij Tuko Logistics.

"Het stof zorgde voor ernstige problemen voor ons bedrijf: de klanten klaagden constant dat de goederen vuil werden geleverd – vooral goederen die een tijdje in het magazijn hadden gestaan. Uit een gezondheidsinspectie bleek dat er ook gezondheidsrisico's waren door overmatige blootstelling aan hoge stofniveaus. Het spreekt vanzelf dat onze medewerkers niet tevreden waren over hun werkomstandigheden. Om de gezondheid van onze medewerkers en onze reputatie te beschermen, moesten we snel een oplossing vinden."
 

 

Nieuwe invalshoek

Tuko Logistics besefte dat te veel zwevende deeltjes invloed hebben op de kwaliteit van de producten en de gezondheid van de medewerkers. Het bedrijf installeerde daarom een industrieel luchtzuiveringssysteem, waarmee het probleem opgelost was. 

Laat uw reputatie niet beschadigen doordat stof uw activiteiten verstoort en de kwaliteit van uw goederen beïnvloedt. Met een goed industrieel luchtzuiveringssysteem krijgt u een schone  omgeving met wel 70% minder moeite. Zehnder Clean Air Solutions zorgt voor tot 90% minder stofdeeltjes.
 

 

Vier voordelen van schone lucht voor uw reputatie:

1.    Omdat uw voorraad niet in een stoffig magazijn opgeslagen is, ontvangen uw klanten hun goederen in smetteloze staat en zijn er geen redenen voor klachten.

2.    Als de apparatuur vlot werkt, kunnen schone artikelen op tijd worden geleverd. Tijdige levering betekent gelukkige klanten.

3.    Een constant schoon magazijn is altijd klaar  voor geplande (en onverwachte) inspecties van de gezondheidsdienst.

4.    Uw bezoekers zullen onder de indruk zijn. Bestaande en potentiële klanten zullen aangenaam verrast zijn als de werkomgeving schoon, productief en gezond is.

Share