18.12.2017

Officiële start Building Holland 2018 bij Zehnder

De start van Building Holland 2018 is officieel. Tijdens de Building Holland Roadshow kregen de aanwezigen onder meer een uitgebreide toelichting op het garantieplan en een spoedcursus om maximaal rendement te halen uit beursdeelname. Aan Zehnder de eer om dit keer de kick off te fascilliteren. Naast een presentatie de hapjes en drankjes stond voor de aanwezigen ook een rondleiding door de productiefaciliteit op het programma.

Marketing Director Rick Bruins van Zehnder beet het spits af en legde uit waarom Zehnder is toegetreden als partner van Building Holland. “Onze ambitie is om de gebouwde omgeving van Nederland mooier en beter te maken. Dat kunnen we niet alleen. Als we onze ruime ervaring inzetten en intensief gaan samenwerken, ben ik ervan overtuigd dat we gebouwen in Nederland fors kunnen upgraden.”

Naast de energietransitie en circulariteitsambities vormt het gezonder maken van gebouwen een belangrijke opgave. “Als we willen dat de kwaliteit van de binnenlucht van onze woningen sprongen maakt, moeten we dat met elkaar gaan realiseren. Als Zehnder staan we dan ook open voor samenwerkingen om onze vastgoedvoorraad gezonder te maken.”

Integrale samenwerkingen krijgen vorm

Directeur Richard Klein van Building Holland vertelde vervolgens over de geschiedenis van Building Holland en het bestaansrecht van het event. “Voordat Building Holland het levenslicht zag, waren er nog geen evenementen die zich richtten op de integrale bouw- en vastgoedsector. Veel traditionele beurzen richten zich nog op het tonen enkel producten, zonder daar echte verbindingen of samenwerkingen in te zoeken. Onze sector maakt radicale veranderingen door, onder andere op het gebied van industrialisatie, automatisering en digitalisering.”

Het driedaagse innovatie event moet diverse bloedgroepen met elkaar in contact brengen, om vervolgens gezamenlijk deze transities te versnellen. “Wij verbinden kwalitatieve vraag en kwalitatief aanbod met elkaar. Dat doen we niet alleen op de beursvloer tijdens het plenaire gedeelte, maar ook met diverse side events, zoals het Green Tie Gala op de woensdagavond.” Doel van deze matchmaking is om integrale samenwerking tot stand te brengen om onder andere totaalconcepten en innovatieve financieringsconstructies vorm te geven. “Een voorbeeld hiervan is een innovatie van Mitsubishi Electric / Alklima, ABB en Zehnder: deze partijen vonden elkaar in een samenwerking en brachten Wattz-In op de markt. Dit totaalconcept bestaat uit een warmtepomp, ventilatie-unit en regeltechniek.”