03.06.2016

Laat uw heftrucks langer meegaan

Van heftrucks wordt heel veel gevraagd en het is dan ook niet te verwonderlijk dat ze veel stof en vuil opnemen van de vloer en de omgeving.

Iedereen wil zijn magazijnen schoon houden, maar kleine stofdeeltjes kunnen aan de aandacht ontsnappen en de levensduur van uw arbeidsmiddelen aanzienlijk aantasten.

Stof in de lucht

Motorslijtage, olievervuiling of gebrekkige elektronische apparatuur zijn slechts enkele van de mechanische problemen die de prestaties van heftrucks aanzienlijk kunnen verminderen. Een andere belangrijke factor is de manier waarop de snel bewegende motoronderdelen van de heftruck stof verspreiden, waardoor een cyclooneffect ontstaat dat de deeltjes in de lucht rondslingert. Deze stofdeeltjes kunnen gemakkelijk door andere uitrustingen worden geabsorbeerd en daardoor de onderhoudsbehoeften van de machines vergroten, waardoor op zijn beurt het productierendement daalt en uw winstmarges afnemen.

Gangbare tegenmaatregelen zoals luchtinlaatsystemen, cycloonluchtfilters en motorbeschermplaten zijn een goed begin, maar bestrijden het stof niet aan de bron.

Verleng de levensduur van uw uitrusting

Een belangrijke kostenfactor van stof is het feit dat het motoren doet vastlopen, waardoor ze snel en vaak versleten raken en ze regelmatig moeten worden hersteld of vervangen. Dit leidt dikwijls tot machinestilstand die de productie kan verstoren, met een negatieve invloed op uw relatie met de klant. Dit vergt een duur beheer, doch kan worden vermeden.

Door luchtzuiveringssystemen te installeren, worden stofdeeltjes op een werkplek met 90 % verminderd. Een schone werkplek betekent niet alleen dat uw heftrucks beter en langer zullen werken, maar ook dat uw schoonmaakkosten sterk zullen dalen en dus zullen bijdragen tot hogere winstmarges.

De voordelen van industriële luchtzuivering

Zehnder Clean Air Solutions kan u helpen om uw uitrusting vlot en betrouwbaar te laten werken, door uw onderhoudsbehoeften met wel 30 % te verminderen. Door uw bedrijfskosten te verlagen, kunt u zich toespitsen op uw processen en productiviteit. Het resultaat? Kostbare concurrentievoordelen en uiterst tevreden klanten.

En vergeet niet dat de impact van stof op de oliekwaliteit ook de motoren van uw heftrucks aantast en tot gevaarlijke emissies kan leiden. Deze emissies veroorzaken niet alleen productieonderbrekingen, maar vormen ook een ernstig gevaar voor uw werknemers en kunnen de reputatie van uw bedrijf schaden.

Een schone werkomgeving vermindert het ziekteverzuim van uw personeel met wel 40 %. Een gezonde werkplek houdt uw personeel gezond en gemotiveerd.

Ontdek Zehnder Clean Air Solutions en leer meer over alle voordelen van een schone werkomgeving.

T +31 (0)65 398 08 52

Business Unit Manager