18.12.2015

Zehnder ontvangt 2 nominaties voor de VSK Awards 2016

Maandag 14 december j.l. heeft de jury de nominaties voor de VSK Awards bekend gemaakt. De jury heeft uit honderd inzendingen twaalf genomineerden geselecteerd, drie per categorie. In de categorie systeemoplossingen is de innovatieve WTW-unit Zehnder ComfoAir Q en in de categorie Installateurszaken is de Zehnder Zmart Flex radiator genomineerd. Zehnder mag zich het enige bedrijf noemen met 2 nominaties.

De Jury roemt de Zehnder ComfoAir Q om de technische doorontwikkeling van ventilatie met warmteterugwinning. Als belangrijke plus is genoemd dat het comfort van de gebruiker voorop staat. “Een aantal oorzaken van klachten bij vergelijkbare systemen worden aangepakt, zoals het voorkomen van het bevriezen van de warmtewisselaar onder winterse omstandigheden en tocht- en geluidsklachten. Daarnaast biedt de modulerende techniek en de doorontwikkelde wisselaar een significante verbetering van de energieprestatie, waarbij verwacht mag worden dat deze ook in de praktijk waargemaakt kan worden”, aldus de Jury.

Het oordeel van de Jury over de Zehnder Zmart Flex – vlakke plaatradiator met kunststof binnenwerk “De Zehnder Zmart Flex is niet alleen mooi maar ook superlicht en zeer gemakkelijk te monteren dankzij het ophangsysteem, de goede montage-instructie en de flexibele aansluitingen. Het is echter het binnenwerk dat van dit product een echte innovatie maakt. Ander voordeel is dat de radiator onder druk (dus zonder ontkoppelen) naar voren is te halen voor schoonmaken, schilderen of behangen”.

Woensdag 3 februari 2016 om 17:30 uur zullen de winnaars bekend gemaakt worden in hal 9 van de VSK. De stem van de jury en het publiek zijn daarbij even belangrijk. Prijzen worden uitgereikt in de categorieën: Energiebesparing, Design, Systeemoplossingen en Installateurszaken.