05.01.2018

Vacature MRP Controller / Logistiek Projectleider

Zehnder Group Nederland is marktleider op het gebied van energie-efficiënte, gezonde en comfortabele binnenklimaatsystemen. Wij zijn actief in de segmenten ventilatie, verwarming en filtering waarin wij een toonaangevende rol vervullen. Onze organisatie maakt deel uit van de internationaal opererende Zehnder Group, een Zwitserse beursgenoteerde onderneming met vestigingen in 14 landen met 3000 medewerkers wereldwijd.

Zehnder Group Nederland is een organisatie met ongeveer 200 medewerkers. Wij werken volgens vier kernwaarden: klantgerichtheid, lean, innovativiteit en betrouwbaarheid. Dit betekent dat onze organisatie constant in beweging is en dat wij onze processen continu optimaliseren. We gaan uit van het vakmanschap, betrokkenheid en de initiatieven van onze medewerkers om het beste resultaat te behalen. Daarom hechten we veel waarde aan de professionele ontwikkeling van medewerkers. Onze bedrijfscultuur kenmerkt zich als ondernemend en open in een no-nonsense omgeving.

Binnen de afdeling Logistiek in Zwolle is per direct een leuke startersfunctie beschikbaar.
Wij zoeken per direct een:

MRP Controller / Logistiek Projectleider m/v

De Afdeling
Op dit moment is de logistieke organisatie van Zehnder Group in Zwolle als volgt onderverdeeld. Er is een productielocatie waar componenten worden ontvangen, op voorraad worden gehouden en bevoorraad worden door middel van treinen of reachtrucks die naar 18 verschillende productielijnen gaan. Daarnaast bevindt zich in dezelfde, maar wel gescheiden omgeving, de voorraad eindproducten voor de Nederlandse markt. Je werkt dagelijks samen met logistieke professionals. Dit doe je in een enthousiast team van ongeveer 25 personen. Kenmerkend voor dit team is dat er een hele prettige open sfeer heerst waarin iedereen op een informele wijze met elkaar omgaat. De centrale uitdaging binnen het team is, naast prettig met elkaar samenwerken, om iedere dag beter te worden. Ook werk je samen met internationale collega’s waarbij je processen probeert te optimaliseren.

Inhoud van de functie
Het is een gecombineerde functie die uit de volgende werkzaamheden bestaat. In de rol van MRP (Material Requirement Planning) Controller ben je verantwoordelijk voor de operationele inkoop van handelsartikelen bij de leveranciers en Productie Business Units. Je stemt de forecast af met de verschillende klanten (Marketing Business Units) en op basis van deze forecast bepaal je een voorraad strategie. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de master data onderhoud in SAP.

In de rol van Logistiek Projectleider ben je voornamelijk bezig met Supply Chain optimalisatie projecten. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het verbeteren van de leverbetrouwbaarheid, het optimaliseren van aanleveringen vanuit de leverancier, continue verbeteren van de interne, logistieke processen en het optimaliseren van voorraad. Verder zorg je ervoor dat de distributie naar de Nederlandse markt goed verloopt.

Jouw profiel

• Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt affiniteit met logistiek en het verbeteren van logistieke processen;
  • Competenties die je in jezelf herkent zijn klant- en service gericht, samenwerken, flexibiliteit, resultaatgericht, motiveren en innovatief;
  • Je bent een vlot en enthousiast persoon die mensen goed kan motiveren;
  • Je hebt een HBO opleiding afgerond, bij voorkeur in de Logistiek of Supply Chain.

Informatie
Over de inhoud van de functie kan contact opgenomen worden met Nicky Tuink, Hoofd Logistiek (06-51313326). Over de sollicitatieprocedure kan informatie worden verkregen bij Anita Hettinga die vanuit HR de procedure coördineert. Zij is bereikbaar via telefoonnummer 038-4296783 of via email: anita.hettinga@zehndergroup.com

Reactie
Als je wil reageren op deze vacature, stuur dan jouw motivatiebrief en CV naar Anita Hettinga. Dit kan per e-mail naar: anita.hettinga@zehndergroup.com