15.12.2017

Vacature voor een stage en/of afstudeeropdracht

Zehnder Group Nederland is marktleider op het gebied van energie-efficiënte, gezonde en comfortabele binnenklimaatsystemen. Wij zijn actief in de segmenten ventilatie, verwarming en filtering waarin wij een toonaangevende rol vervullen. Onze organisatie maakt deel uit van de internationaal opererende Zehnder Group, een Zwitserse beursgenoteerde onderneming met vestigingen in 14 landen met 3000 medewerkers wereldwijd. Voor meer informatie over Zehnder, zie ook onze website www.zehnder.nl

Om onze service activiteiten continu te kunnen verbeteren zijn we op zoek naar een enthousiaste student die voor ons  een marktonderzoek gaat uitvoeren.

Het onderzoek bestaat uit drie fasen;

1. Analyse en onderzoek
Doelstelling van deze fase is het in kaart brengen van de wensen en behoeften van (potentiele) klanten van Zehnder Group Nederland. Daarnaast wordt in deze fase onze interne organisatie geanalyseerd en worden klantinterviews afgenomen. Analyses worden uitgevoerd met behulp van bekende analyse modellen.

2. Opstellen SWOT
Naar aanleiding van de gedane analyse wordt een SWOT opgesteld. Aan de hand van deze SWOT wordt in kaart gebracht op welke punten er potentieel bestaat om onze service performance te kunnen verbeteren.

3. Aanbevelingen tot het komen van een business model
We verwachten dat je aan de hand van het gedane  onderzoek in staat bent om conclusies te trekken. Op basis van deze conclusies verlangen we een aantal aanbevelingen op basis waarvan we in staat zijn een business model op te bouwen en een marketing strategie uit te werken.

Interesse?
Heb je interesse en zijn de woorden “ondernemerschap”, “analytisch” en “commercieel” op jou van toepassing? Neem dan contact op met Rick Bruins (rick.bruins@zehnder.nl) of Nynke Floor (nynke.floor@zehndergroup.com).