16.12.2015

Innovaties op de VSK

Zehnder presenteert op VSK 2016 (stand D010, hal 7) weer een aantal innovaties op het gebied van energiezuinige, comfortabele en gezonde binnenklimaatoplossingen. Twee innovaties zijn genomineerd voor de VSK Award 2016.

Genomineerd in de categorie Installateurszaken
Zehnder designradiator Zehnder Zmart – innovatieve vlakke plaatradiator

Zehnder introduceert op de VSK een zeer innovatieve vlakke plaatradiator; de Zehnder Zmart. Zestig procent lichter dan een traditionele plaatstaalradiator dankzij een uniek kunststof binnenwerk. Door de flexibele 360°-aansluitingen is de Zehnder Zmart overal en altijd probleemloos plaatsbaar zónder het leidingwerk vooraf op te hoeven nemen. De lichtgewicht radiator kan worden getild, geplaatst en geïnstalleerd door één persoon. De radiator is voorzien van geïntegreerde (nog verplaatsbare) thermostaatknop en ventiel. Deze onderdelen hoeven dus niet apart te worden besteld. Daarnaast heeft het de laagste CO2-footprint in de markt: een kwart lager dan traditionele radiatoren. Corrosiebestendig, dus lang zal hij leven…

Genomineerd in de categorie systeemoplossingen
Zehnder WTW ventilatie-unit Zehnder ComfoAir Q

Zehnder ComfoAir Q, de eerste modulerende WTW voor de woningbouw. Geïntegreerde sensortechnologie zorgt ervoor dat de temperatuur van de toegevoerde lucht zich continu aanpast aan de omstandigheden. Zowel ’s zomers als ook in het stookseizoen. Een slimme regeling zorgt automatisch voor het beste binnenklimaat bij verschillende weersinvloeden.

Energiebesparend dankzij motoren met de nieuwste gepatenteerde regeltechniek FlowControl en een nieuw ontwikkelde warmtewisselaar. De unit gaat verder dan alleen energie besparen: de unieke “ inbedrijfsname-assistent” leidt de installateur in vier eenvoudige stappen door het hele proces. Verkeerd inregelen en onbalans zijn daarmee uitgesloten. Daarnaast is de unit ongekend stil. De stilste in de markt.

Nieuw: Zehnder decentrale ventilatie-units ComfoAir70 en ComfoSpot 50
Decentrale ventilatie-oplossingen met warmteterugwinnig voor als een centrale situatie geen uitkomst is. De ideale oplossing voor individuele kamers en kleinere wooneenheden, voor renovatie of nieuwbouw. De ComfoAir 70 en ComfoSpot 50 van Zehnder overtuigen door zijn compacte afmetingen en hoge rendementen. De units zijn gemakkelijk en zonder ingrijpende renovatie te installeren. Voor gebruiksgemak is het bedieningselement in de unit geïntegreerd. Het grote voordeel is de unieke enthalpiewisselaar: deze onttrekt niet alleen de warmte uit de lucht maar ook vocht. Hierdoor ontstaat geen condens en blijft de gevel schoon.

Dakventilatoren en convectoren
Zehnder toont op de VSK ook de in september geïntroduceerde zuinige dakventilator VDX, als opvolger van de VDA. De VDX is een verbeterde versie door toepassing van moderne technologie. Duurzaamheid is hierbij doorslaggevend geweest. De VDX is bijzonder energiezuinig, stiller en milieuvriendelijker door de recyclebare onderdelen zoals de kunststof kast. Zehnder introduceerde begin 2015 ook een nieuwe lijn convectoren; Zehnder Stana en Zehnder Lateo. Zeer betaalbare en kwalitatief hoogwaardige convectoren met een uitstekende EPC winst. Maar ook nog eens razendsnel gemonteerd én geselecteerd. Beide convectoren worden voorgemonteerd en zeer compleet aangeleverd. Geen bouwpakket maar plug-and-play te installeren met 15% besparing op de montage tijd.

Installatievakbeurs VSK 2016 vindt van 2 tot en met 5 februari plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.

We ontmoeten u graag op onze stand in hal 7 D010.