Hoogtevrees is geen issue. Kennis, kunde, ervaring en specialisme zeker wel. Gesierd door bescheidenheid stijgen deze installateurs letterlijk én figuurlijk boven alles en iedereen uit. Als heuse ‘king of the building’ werken ze op de hoogste gebouwen van Nederland en België.
‘Met een beetje lef, hard werken en persoonlijk klantcontact is alles mogelijk!’ Welkom bij het inspirerende verhaal achter Ventilatie Service Nederland. Een reis die voor oprichter Edwin van Kesteren begon met een sprong in het onbekende en – inmiddels samen met zijn zoon Davey – is uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de ventilatiesector.
“We hebben er zelf ook één, kom maar mee!” Via een wiebelende ladder klauteren we het dak van ventilatie Service Nederland in Almere op. Het is heerlijk weer met een strakblauwe lucht, perfect voor een paar toffe foto’s op het dak. Edwin wijst naar zijn zoon Davey: ‘Zet hem maar alleen op de foto, hij is een stuk fotogenieker’ grapt hij. Maar gelukkig krijgen we ze toch samen voor de lens. Samen vormen zij immers de kern van dit dynamische bedrijf wat op jaarbasis meer dan 6500 woningen door vrijwel heel Nederland reinigt. Tijd voor een duo-interview.
Edwin: “Het begon allemaal in 2009. Ik werkte toen als zelfstandige in gas technisch onderhoud. Tijdens een gesprek met een bevriende schoorsteenveger kwam het idee om de overstap naar ventilatietechniek te maken. Hij zei: 'Alle woningen na 2006 hebben verplicht mechanische ventilatie en al die systemen hebben onderhoud nodig.' Ik ging op zoek naar informatie en gereedschap. Bezocht J.E. StorkAir voor advies en begon met het verzamelen van de benodigde apparatuur om aan de slag te gaan.” Davey: "Ja, dat was het begin van alles. Mijn vader had natuurlijk een technische achtergrond, maar dit was echt een nieuw avontuur voor hem. Ik herinner me nog dat hij door Almere liep met zijn zelfgemaakte folders. Maar ze werkten wel, want al snel kwamen de eerste telefoontjes binnen.”
Edwin: "Het duurde niet lang voordat ik merkte dat ik het werk niet alleen kon bijbenen. Ik besloot mijn eerste monteur in te huren. Op dit moment, 15 jaar later, hebben we een team van 14 mensen. Tien monteurs zijn onderweg voor installatie en onderhoud en vier werken op kantoor om alles te coördineren. Ondanks de groei blijft de persoonlijke benadering een belangrijk aspect van ons bedrijf."
Edwin: “Persoonlijk contact is een van de fundamenten van ons bedrijf. We hebben klanten die ons al jarenlang bellen omdat ze onze persoonlijke benadering waarderen. We leggen alles helder uit en zorgen ervoor dat de klant precies weet wat er gaat gebeuren."
Davey knikt en vult Edwin aan: “Ook wat techniek betreft communiceren we helder. We vermijden vakjargon en leggen zaken uit in begrijpelijke taal. Het gaat erom dat klanten weten wat er gebeurt met hun ventilatiesysteem zonder overweldigd te worden door technische details. We willen dat klanten zich comfortabel voelen met wat er gebeurt en dat ze weten wat ze kunnen verwachten. Het draait om het leveren van duidelijkheid en geruststelling."
Edwin: "We besteden veel aandacht aan duurzaamheid. Oude ventilatiesystemen verbruiken vaak veel energie, dus we helpen onze klanten door verouderde systemen te vervangen met energiezuinige modellen zoals de Zehnder Move Up. Hiermee vervangen we enkel de motor-vleugel combinatie van de mechanische ventilatie of dakventilator, de rest kan blijven staan. Dit bespaart niet alleen kosten, maar is ook beter voor het milieu."
Davey: "En we blijven innovatief. We volgen de laatste ontwikkelingen in de ventilatietechniek en passen deze kennis toe om de beste oplossingen te bieden. Onze focus ligt niet alleen op het verbeteren van de energie-efficiëntie, maar ook op het verlengen van de levensduur van de systemen."
Edwin: "We willen blijven groeien, maar wel op een manier die bij ons past. We streven ernaar een gezellige en efficiënte onderneming te blijven, waar persoonlijke service voorop staat."
Davey: "Ja, we willen een goede balans vinden tussen groei en behoud van de persoonlijke benadering. Het is belangrijk voor ons dat we een hecht team blijven en onze klanten blijven voorzien van de beste service. De toekomst ziet er veelbelovend uit, en we zijn enthousiast over wat nog komen gaat."
Na het stellen van deze vraag kijken vader en zoon elkaar aan en blijft het een tijdje stil. Edwin doorbreekt de stilte als eerste: “Dat kan ik niet zeggen hoor, want dan krijg ik meteen tranen in mijn ogen, maar dat is hij natuurlijk”, wijzend naar zijn zoon Davey. Op zijn beurt knikt Davey naar Edwin: “En ik ben ongelofelijk trots op mijn vader en op de reis die hij tot nu toe heeft afgelegd. Met een beetje lef, hard werken en persoonlijk klantcontact heeft hij dit alles mogelijk gemaakt.”
Ontelbaar veel woningen, scholen en (kleine) bedrijven in Nederland worden mechanisch geventileerd met een Zehnder dakventilator. Kijk maar eens omhoog, de kans is groot dat je een Zehnder VDX of MX op het dak ziet staan. Zoals deze generaties dakventilatoren telkens hun tijd ver vooruit bleken te zijn, is ook de nieuwe ComfoRoof MX nu al klaar voor de eisen van de toekomst. Voor op-en-top dakventilatie.
Algemeen-verzoek
Naar contactformulierVentilatieberekening aanvragen
Naar contactformulierVerzoek om service en reserveonderdelen
Naar contactformulierAlgemeen verzoek
+31 (0) 38 429 69 11Ventilatieberekening aanvragen
+31 (0) 38 429 62 20